piątek, 4 listopada 2022

Cykl #mariolapoleca (5): "Cudze życie" Paweł Nowak / @zwyczajnychlopak [RECENZJA KSIĄŻKI]

 Cykl  #mariolapoleca (5): "Cudze życie" @zwyczajnychlopak [RECENZJA KSIĄŻKI]

Zawsze warto znaleźć coś, co poprawi nasze samopoczucie, będzie gwarancją pojawienia się uśmiechu na twarzy. Jedni znajdują takie czynniki w książkach, drudzy w filmach, a jeszcze inni w serialach, czy w muzyce. 

Propozycjami, które (w moim odczuciu) takie czynniki posiadają, chciałabym się dzielić z Wami w moim najnowszym cyklu #mariolapoleca. 

Serdecznie Was zapraszam. Dziś zachęcam do lektury recenzji książki "Cudze życie", której autorem jest Paweł Nowak, instagramowy @zwyczajnychlopak, który swoją przygodę z pisaniem rozpoczął od wydania książki "Most Ikara", która była jego debiutem. Rzeczone "Cudze życie" jest kontynuacją pierwszej powieści. W księgarniach w całej Polsce książka pojawiła się 12 października. Dostępny jest także audibook, czytany przez aktora i lektora o jednym z najgłębszych i najbardziej charakterystycznych głosów w Polsce, Macieja Radela. 













fot. zdjęcie nadesłane

***

Cykl  #mariolapoleca (5):  "Cudze życie" @zwyczajnychlopak [RECENZJA KSIĄŻKI]













fot. Wydawnictwo Purpple Book

UROCZYSTA PREMIERA MEDIALNA: 11 października

GATUNEK KSIĄŻKI: powieść o tolerancji, akceptacji wyborów, przyjaźni, utrzymana w nurcie literatury domestic noir

AUTOR: Paweł Nowak, @zwyczajnychlopak

TYTUŁY WSZYSTKICH KSIĄŻEK AUTORA: "Most Ikara", "Cudze Życie"

WYDAWNICTWO: Wydawnictwo Purpple Book / *egzemplarz recenzencki / współpraca recenzencka

O KSIĄŻCE:

Miłość Grzegorza, człowieka sukcesu i spełnionego zawodowo przedsiębiorcy, ginie w tragicznych okolicznościach. On nie mając już nic do stracenia, staje na cienkiej krawędzi pomiędzy życiem, a śmiercią. W ostatniej chwili przed krytyczną decyzją ratuje go telefon z zaświatów. Ten ułamek sekundy zmienia jego życie, a on sam rozpoczyna bolesną podróż do przeszłości, o której wolałby zapomnieć. 

#mariolapoleca, CZYLI KILKA SŁÓW Z PERSPEKTYWY CZYTELNIKA:

Miałam przyjemność czytać również debiutancką powieść Pawła, "Most Ikara". Pamiętam, że zaciekawiła mnie i czekałam na jeszcze, bo jednak brakowało mi dalszych losów bohaterów, przedstawionych w pierwszej części, która podobnie, jak "Cudze życie", traktowała o tolerancji i akceptacji. Kiedy dowiedziałam się, że powstała kontynuacja, od razu wiedziałam, że muszę po nią sięgnąć. Z ciekawości, co Paweł wymyślił, ale też z lekkim dreszczykiem emocji, który lubię czuć, kiedy sięgam po nową pozycję autora, którego twórczość poznałam wcześniej. Zaczęłam czytać i...przepadłam. Po zapoznaniu się z pierwszym rozdziałem czułam głód tego, co wydarzy się na kolejnych stronach powieści. Czytałam wszędzie. W samochodzie, na tarasie, a nawet w nocy. Lekturę zakończyłam po niespełna trzech dniach. Była to podróż przez losy głównych bohaterów, ale przede wszystkim przez ich doświadczenia, emocje i traumy. Podróż, wymagają ode mnie, jako czytelnika wydobycia emocji ze swojej głębi. Droga oczyszczająca, bo przecież każdy z nas ma jakieś wspomnienia, które związane są z trudnymi emocjami.

Powieść porusza, obnaża nieznane dotąd fakty z życia bohaterów. Uświadamia, że nie warto żyć cudzym życiem, cudzymi oczekiwaniami. Trzeba mieć swoje marzenia, cele, swoje pomysły na życie. Człowiek, żyjący cudzym życiem, cudzą rzeczywistością, nigdy nie zazna szczęścia. Można je odnaleźć dopiero wtedy, kiedy odcinamy się od oczekiwań społeczeństwa i żyjemy według własnych zasad. Książka Pawła pozwoliła mi przemyśleć życiowe priorytety i mam wrażenie, że innych czytelników też skłoni do refleksji nad własnym życiem. 

Niezmiernie cieszy fakt, że trzecia część jest już gdzieś w szufladzie u autora i prędzej, czy później ujrzy światło dzienne. Czekam na ten moment.

Chciałabym wyróżnić również pomysł na to, by powstał audiobook. Słyszałam kilka fragmentów i jestem zadowolona. Czyta Maciej Radel, aktor i lektor o charakterystycznym, głębokim głosie. Posiadacz jednego z najlepszych głosów lektorskich w Polsce, jak uważa wielu a ja się pod tym po prostu podpisuję. Kto nie słucha audiobooków, ale w czasie pandemii słuchał #instanocka, to będzie miał na pewno podobne zdanie. 

Polecam lekturę najnowszej książki autorstwa @zwyczajnychlopak, a kto jeszcze nie zna autora, warto odszukać go na Instagramie lub Facebooku oraz zapoznać się z jego pierwszą, debiutancką powieścią "Most Ikara". 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz