czwartek, 24 października 2019

Norbert Legieć: "Od najmłodszych lat otoczony byłem muzyką"

Norbert Legieć: "Od najmłodszych lat otoczony byłem muzyką"





















fot. zdjęcie nadesłane

Producent muzyczny, autor tekstów, wokalista. Mimo młodego wieku, w dziedzinie muzyki wiele już osiągnął. Muzyczne doświadczenie Norberta robi wrażenie. Premiera utworu "Learn to let go" już 5 listopada. 

Czy od najmłodszych lat przejawiałeś talent muzyczny? Brałeś udział w występach już w przedszkolu, czy szkole?

Na temat tego, czy mam talent mogą wypowiadać się inni. Od najmłodszych lat otoczony byłem muzyką. Mama z wyższym muzycznym wykształceniem zadbała by muzyka odgrywała ważną role w moim życiu. Mój brat, który jest ode mnie straszy o 15lat inspirował mnie konsolami Dj’skimi oraz muzyką elektroniczną. Odnosząc się do drugiego pytania: pewnie, że brałem udział w szkolnych konkursach. Pierwszy konkurs w którym brałem udział to szkolny konkurs ,,Mam Talent”. Zaśpiewałem podczas niego utwór ,,Counting Stars”- OneRepublic.

Nie brakowało Ci uprawiania sportów, czasu spędzonego z rówieśnikami?

Staram się połączyć muzykę z aktywnością fizyczną oraz ze spędzaniem czasu ze znajomymi. Każdą wolną chwilę spędzam właśnie z nimi m.in. jeżdżąc wyczynowo na snowboardzie czy też grając w kosza.

Producent muzyczny? Autor tekstów? Wokalista? Do czego jest Ci najbliżej w tym momencie?

Tworząc utwór w całości muszę być wszechstronny. Wszystkie te elementy są dla mnie ważne. To życie pokaże w którym kierunku rozwinę się najbardziej i w którą stronę pójdę.

Co pojawiło się w Twoim życiu jako pierwsze? Śpiewanie, pisanie tekstów, czy praca na stanowisku producenta muzycznego?

Najczęściej zajmowałem się mixowanie utwór na Dj’ce. Organizowałem wiele szkolnych, urodzinowych imprez, które w późniejszych latach przemieniło się na kluby. Następnie pojawiło się śpiewanie. Udziały w konkursach, role w musicalach, śpiewanie coverów. Wszystkie te elementy doprowadziły do decyzji o próbie własnej twóczości. 

Z czego byłoby Ci najprościej zrezygnować, gdyby nastała taka konieczność? Na szczęście nie trzeba. (Śmiech.)

Jak mam być szczery, to nie chciałbym rezygnować z niczego. Każdy element związany z muzyką sprawia mi tyle przyjemności, że nie trudno mi zdecydować z czego mógłbym zrezygnować.

W tym roku wydałeś już trzy anglojęzyczne single. Czy tworzenie muzyki w języku angielskim przychodzi Ci łatwiej niż w języku polskim?

Moim zdaniem o wiele łatwiej pisać teksty w języku angielskim. Mam dużo znajomych z zagranicy dzięki czemu mam kontakt z językiem angielskim na co dzień. Probowałem wiele razy pisać w języku polski, ale nie potrafię i szybko się zniechęcam.

Co jest dla Ciebie najważniejsze w procesie twórczym? W jakich warunkach najczęściej zdarza Ci się tworzyć muzykę?

Najważniejsza dla mnie jest oryginalność utworu oraz wyróżniające się dźwięki oraz melodie. Staram się tworzyć coś innego od innych producentów. Najcześciej tworzę gdy wrócę do domu ok. 23:00 po wszystkich zajęciach… Dostaje weny, gdy jestem bardzo, ale to bardzo zmęczony. Wtedy przychodzą mi najlepsze pomysły nad którymi czasami siedzę do 4:00/5:00 rano. Oprócz domu często zabieram laptopa w podróż i tworzę właśnie wtedy.

Przekazanie jakich emocji za pośrednictwem muzyki jest dla Ciebie najważniejsze?

Jest to trudne do określenie. Staram się, aby słuchacze odebrali wiele emocji i przeżywali na swój sposób moją muzykę.

1 października miała miejsce premiera Twojego najnowszego utworu "Holiday". Co opowiedziałbyś o kulisach jego powstania?

Jednego wieczoru powiedziałem tacie ,,o patrz jaki mega sampel, zrobie coś z tego”. Po 6h pracy utwór był gotowy jeśli chodzi o produkcje. Zamieniłem jeden sampel w całkowicie inne brzmienie, ponagrywałem kilka własnych dźwięków oraz dodałem dużo wirtualnych instrumentów. Następnie podczas wizyty w studiu u Justina Mylo stworzyłem dwie główne melodie do dropu(refrenu) które po przyjeździe do polski złączyłem w jedną melodie. 

Podobno w najbliższym czasie opublikujesz kolejną piosenkę. Opowiedz coś więcej na ten temat. 

Następną piosenką, która zamierzam opublikować będzie nazwyać się ,,Learn to let go”. Piosenkę będę chciał zgłosić do polskich preselekcji na Eurowizję. Za dużo nie chce zdradzać, ponieważ chce abyście sami to zobaczyli!

Czy piosenki, które stopniowo prezentujesz są zapowiedzią płyty? Jeśli tak, to w jakim klimacie może być utrzymana?

Oczywiście że tak. Wszystkie piosenki zapowiadają album! Moja pierwsza płyta będzie w wielu stylach: Pop, Trap, RnB, Future House. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Czy jest szansa, że zaprezentujesz też piosenki w języku polskim?

Powiedziałem sobie, że na pewno wypuszczę JEDNĄ piosenkę w języku Polskim. Na pewno się z tym zmierzę.

Z kim z polskiego, a z kim z zagranicznego rynku muzycznego chciałbyś wystąpić w duecie?

Jeżeli chodzi o polskich artystów to bardzo chciałbym zaśpiewać duet w języku angielskim z Roksaną Węgiel oraz stworzyć muzykę z Gromeem. Jeżeli chodzi o Zagranicznych artystów… z chęcią zaśpiewałbym z Shawnem Mendesem, Justinem Bieberem, Arianą Grande oraz moją największą inspiracją Williamem Singe.

Opowiedz o najbliższych planach. 

Jak już wcześniej wspomniałem na początku listopada zostanie wydany nowy signiel „Learn to let go”, który zostanie wysłany jako propozycja do preselekcji eurowizyjnych. Przed wydaniem singla pojawią się również inne muzyczne niespodzianki m.in. covery oraz remiks mojego pierwszego singla z gościem specjalnym :) Także zapraszam do subskrypcji mojego kanału oraz obserwowania moich wszystkich mediów społecznościowych. Będzie się działo!

Materiał archiwalny dostępny również na www.sci24.pl - Śląskie Centrum Informacji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz